علت هنگ کردن لپ تاپ و راه حل این مشکل

 در Uncategorized

هنگ کردن لپ تاپ

مشکلات سخت افزاری

هنگ کردن به علت  مشکلات سخت افزاراری، ممکن است پاسخ سوال چرا لپ تاپ هنگ می کند، باشد.

این مشکل در مرحله ابتدایی می تواند به این صورت باشد که سخت افزار شما بعد از پردازش نرم افزار و یا بازی مربوطه بر نمی آید و نهایتا سیستم هنگ می کند؛

یا اینکه مشکل سخت افزار مثلا شاید به دلیل خرابی مادربرد یا هارد یا حتی کارت گرافیک در سیستم باشد که سبب می شود لپ تاپ هنگ کند.

در بعضی مواقع هم علت اینکه  چرا لپ تاپ هنگ می کند،

می تواند به دلیل دمای بالای سی پی یو باشد که در ۹۹ درصد این موارد بعد از هنگ، سیستم ری استارت می شود و این روال ادامه می یابد.

یکی دیگر از موارد هنگ سخت افزاری به دلیل بد سکتور گرفتن هارد می باشد

که می توانید با استفاده از نرم افزار  HDD Regenerator   این مشکل را حل نماییم.

در مواقعی که هارد شدیدا دارای بدسکتور است و اطلاعات هارد هم اهمیت پایینی دارد،

می توانیم از نرم افزار HDD Low Level Format Tool برای فرمت سطح پایین هارد استفاده کنیم.

 

مشکلات نرم افزاری

دلیل بعدی اینکه چرا لپ تاپ هنگ می کند، مربوط به مشکلات نرم افزاری هم می تواند باشد که اختصارا به چند مورد از آنها اشاره می نماییم

  1. نصب دو آنتی ویروس روی یک ویندوز باعث هنگ کردن سیستم می شود و راه حل آن اجرای ویندوز در حالت safe mode است؛ این حالت با ری استارت کردن سیستم و زدن کلید f8 روی کیبرد پدیدار می گردد.
  2. اجرای برنامه های سنگین یا اجرای چند نرم افزار با هم نیز می تواند دلیل اینکه چرا لپ تاپ هنگ می کند، باشد.

 

هنگ کردن لپ تاپ

 

دلایل هنگ کردن لپ تاپ و راهکارهای آن

نمایندگی سونی در کرج چند راه کار برای حل مشکل هنگ کردن لپ تاپ شما را به شما ارائه می دهد.

  1. هنگامی که فکر می کنید لپ تاپ هنگ کرده است، به سیستم خود چند دقیقه فرصت دهید. شاید سیستم شما در ظاهر هنگ کرده باشد اما در واقع فقط سرعت آن کم شده است یا در حال پردازش یک کار پیچیده می باشد.
  2. اگر کامپیوتر شما قفل شده است، باید دوباره آن را راه اندازی و ری استارت نمایید اما اول بهتر است چک کنید که دکمه Caps Lock خاموش و روشن می شود یا خیر. اگر چراغ آن خاموش و روشن نشد کامپیوتر قفل شده است.
  3. اگر کامپیوتر به دکمه Caps Lockپاسخ میدهد یعنی این که ویندوز مشکلی ندارد. در این مواقع، دکمه‌های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود. بعد از باز شدن این پنجره، برنامه‌ای که پاسخ نمی‌دهد و باعث هنگ کردن کامپیوتر شده است را انتخاب کرده و گزینه End Task را انتخاب کنید، این عمل کامپیوتر را از حالت قفل خارج می کند. بعد از انتخاب End Task ، حدود ۱۰ الی ۲۰ ثانیه زمان لازم است تا برنامه بسته شود.
  4. اگر هیچ یک از روش هایی که بیان کردیم جواب نداد، باید کامپیوتر خود را ری استارت کنید. بعد از خاموش کردن کامپیوتر چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را روشن کنید. در زمان راه اندازی کامپیوتر ممکن است با صفحه ای روبرو شوید که از شما سوال می کند که آیا به صورت عادی راه اندازی شود. حالت عادی را انتخاب کنید و ببینید که ویندوز در حالت امن به درستی راه اندازی می شود یا خیر ؟

 

هنگ کردن لپ تاپ

 

 

نمایندگی سونی در کرج ارائه دهنده انواع خدمات برای تعمیرات لپ تاپ و تلویزیون و …. می باشد.

شما میتوانید با تماس با همکاران ما در نمایندگی سونی در کرجاز مشاوره رایگان ما بهره مند بشوید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

تعمیر دسته بازی سونی